A derűlátás bölcsessége

Nemrégiben továbbítottak nekem egy e-mailt, amelyben Dr. Maya Angelou szavai olvashatók, akivel Oprah Winfrey készített interjút a születésnapja alkalmából. Ez a tiszteletreméltó, idős hölgy valóban használható tanácsokkal szolgál arra nézve, hogyan legyünk hálásak és segítőkészek itt és most, életünknek épp ezen a pontján.
Ez állt az e-mailben:
Oprah megkérte, mesélje el, milyen az öregedés. És ott, a televízió interjúban Maya így válaszolt: “izgalmas”. Testének változásai például napról napra újabb meglepetésekkel szolgálnak – mondta -, mostanában például a mellei. Úgy tűnik, valamiféle versenybe fogtak arra vonatkozóan, hogy melyikük ér le hamarabb a dereka vonaláig. A közönség annyira nevetett, hogy voltak, akiknek a könnyei is potyogtak. Dr. Angelou így folytatta:
– Megtanultam, hogy függetlenül attól, mi történik, vagy mennyire rossznak tűnik ma minden, az élet folytatódik, és holnap egy kicsit jobb lesz.
Rájöttem, hogy sokat megtudhatsz valakiről, ha megfigyeled, hogyan viszonyul az alábbi három dologhoz: egy esős naphoz,  elveszett csomagjaihoz, és az összegubancolódott karácsonyi égőkhöz. Ráébredtem arra is, hogy függetlenül attól, milyen viszonyban vagy a szüleiddel, hiányozni fognak, amikor már nem lesznek részei az életednek. Megtanultam, hogy a “megélhetés” nem azonos az “élet megélésével”. Megtapasztaltam, hogy néha kapunk egy második lehetőséget az élettől. Rájöttem, hogy nem sétálhatsz át az életen úgy, hogy mind a két kezeden a baseball fogójának hatalmas kesztyűje van; képesnek kell lenned arra, hogy vissza is dobj valamit. Már tudom, hogy amikor nyitott szívvel határozok valami felől, akkor általában jó döntést hozok. Tudom, hogy még ha fájdalmat is élek át, nekem nem kell az okozójává válnom. Rájöttem, hogy minden nap ki kell nyújtanod a kezed, és meg kell érintened valakit. Az emberek szeretnek egy meleg ölelésben vagy akár csak egy kedves vállveregetésben részesülni. Megtanultam, hogy még mindig rengeteg a tanulnivalóm. Felismertem, hogy az emberek elfelejtik, amit mondasz, elfelejtik, amit teszel, de soha nem felejtik el, milyen érzéseket keltettél bennük.
Forrás: Sarkadi Krisztina, http://www.csodautas.com/
Reklámok

Számít a véleményed!

